Foruma Üye olduktan sonra "Aktivasyon-Şifre Belirleme Aşamasında Sorun Yaşayan Üyelerimiz
Foruma üye olurken "hotmail, outlook, msn" uzantılı bir mail adresi kullandıysanız size gönderdiğimiz aktivasyon-şifre belirleme e postası hesabınızdaki "gereksiz-spam" klasörüne düşmüş olabilir. Lütfen "gereksiz-spam" klasörünü kontrol ediniz. Destek için instagramdan @spearfishingturkey bize ulaşabilirsiniz.
Mükkemmel bir dalış teknesi görmek isteyenlere videoda 3:50. saniyeden itibaren... Ama sıkılmadan baştan sona izleyin bence.
Bu arada merak eden olursa diye; tekne Avustralya yapımı aluminyum Genesis Craft GL750XL CUDDY CABIN
http://www.genesiscraft.com.au/?fbclid=IwAR06Qx7T_lT1XJMrAc1ubWuj7X30Jh-N-dp4Gza_brayWAKZ1jMjAJi0qTQ
Alüminyum tekne bir çeşit elektriklenme yapıp diğer ahşap tekneleri eritiyor bu yüzden bizim sularınızda istenmiyor. Limanlara sokulmuyor. Sadece tatlı su avcılığında kullanılıyordu ama fiber daha ucuz.
@zek Kim istemiyor anlamadım? Limanlar demişsiniz gemilerin yapım malzemesi çelik yani metal büyük ebatlı mega yatların çoğu dünyada aluminyumdur fiber değil. Fiber uzun vade de yada sadece üretim aşamasında yapılan ufak bir hatadan dolayı osmosis olabilir yani içten içe çürür, bu çok bilindik markalarda dahi rastlanan bir sorun. Ahşapla ilgili zaten iletken olmadığı için aluminyumun statik elektriğinden etkilenmez. Belki bu dediğiniz balıkçı barınaklarında geçerlidir ama ben daha alumiyum yatı almam diyen marinaya rastlamadım şimdiye kadar ve benim teknemde Setur marinada bağlı ve birçok aluminyum yabancı bayrak yacht var benim bağlı olduğum pontonda. Türkiye'de de son yıllarda dayanıklılığından ve tamiri daha kolay olduğu için Aluminyum yacht satışları her geçen gün artıyor. Aluminyum arabadan tutunda, uçakların ve teknelerin tercih edilen yapı malzemesi. Ama ne yazıkki TR de her önüne gelen yeterli şartları sağlamayan fiber ile, adı tekne ama denizle alakası olmayan kabuklar döktüğü için ucuza daha çok tercih ediliyor. Yılların denizcisiyim ilk defa duyuyorum Aluminyum teknenin Limana veya marinaya alınmadığını (Balıkçı barınakları yada diğer ufak marinalarla ilgili bilgim yok bu arada).
Dünya yat üretim endüstrisinde büyük değişimler yaşandı. Diğer yandan da havacılık ve otomotiv endüstrisinde, alüminyum malzemeye artan talep ve fiyatlarda düşüş görülmekte. Alüminyum, fiyatlarında son yılda büyük değişimler yaşanmaması sonucunda, yat üretiminde tercih edilir malzeme oldu.
Nerede ise 100 yıldan beri gemi ve yat üretiminde kullanılmasına rağmen, özellikle son 10 yıl içerisinde ticari ve lüks yatlarda alüminyum kullanımı artış gösterdi. Alüminyum, ilk yıllarda özellikle askeri, resmi ve benzer kullanımlar için rezerve ediliyordu, daha sonralarda ise fiyatındaki ani değişimler nedeniyle tercih edilmeyen bir malzeme olmuştu. Şimdilerde, petrol fiyatlarının dengesizliği, verimli enerji kullanımı ve çevresel etkilerin azaltılması amacıyla her türlü taşıtta tercih edilir malzeme oldu. Alüminyum fiyatlarının dengeli seyre geçmesinde önemli bir başka etki ise, geri dönüşüme verilen önemin son yıllarda artmasıdır.
Ben kesin bir şey bilmiyorum. Bir alüminyum filika tekne satıştaydı altında yorumlarda okudum, sanırım Karadeniz’de ahşap ağarlıklı balıkçı barınağı marina almıyor diye. Orada da bir Polarizasyon sunucu ahşap tekleri bitirdiğinden bahsediliyordu.
şahsi görüş olarak alüminyum ne derece hafif bilmiyorum ama bizdeki tekne bakım, atma çekme işlerinin özensizliği ile alüminyum teknenin risk olacağını düşünüyorum. Tabi 10-15 m motor yatlar falan zaten bakım alanına gidiyor.
Fazla izlemedim ama genede moralim bozuldu tuttukları nefesmi desen yaşadıkları ortamın güzelliğimi bilemedim
@ridvan İnsanın Avustralya'ya yerleşesi geliyor 😎